Ca urmare a intrării în vigoare a Legii laptelui, se schimbă inclusiv regulile de așezare la raft. Pe viitor, produsele cu adaos de grăsimi și sau/proteine, altele decât cele lactate, vor avea locul lor bine delimitat.
Astfel, de luni, ANSVSA, ANPC și ANAF vor demara o amplă campanie de informare la nivel național.
Concret, medicii veterinari de la Direcţiile judeţene sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, în colaborare cu inspectori ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi ai Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, vor merge în echipe mixte, în hypermarketuri, supermarketuri şi magazine alimentare pentru a-i informa şi consilia pe operatorii economici cu privire la responsabilităţile ce le revin ca urmare a intrării în vigoare a Legii laptelui şi a produselor lactate.
Mai exact, produsele pe bază de lapte cu adaos de grăsimi şi/sau proteine, altele decât cele lactate, produsele alimentare şi specialităţile din grăsimi hidrogenate sau vegetale, cum este margarina, vor putea fi comercializate într-un spaţiu de prezentare şi vânzare bine delimitat, pe rafturi separate faţă de laptele şi produsele lactate autentice, cu informarea explicită a cumpărătorului cu privire la conţinutul acestor produse.
De asemenea, se va verifica modul de etichetare şi prezentare a produselor alimentare în locul în care sunt expuse, precum şi alte informaţii oferite în legătură cu acestea, prin orice mijloc de informare în masă, care nu trebuie să inducă în eroare consumatorii.
La finalizarea acţiunilor de informare la faţa locului, medicii veterinari oficiali, în colaborare cu inspectorii ANPC şi ANAF, vor întocmi note de constatare, în care se vor menţiona măsurile şi termenele stabilite pentru conformare.